حل مشکل بازنشدن سایت ها در گوشی با اینترنت همراه

یکی از مشکلات رایج برای کاربران گوشی های اندروید و آی او اس باز نشدن سایت ها در گوشی با اینترنت همراه و یا عدم وجود اتصال پرسرعت و ثابت میباشد درحالیکه با اتصال به یک شبکه WiFi به راحتی و بدون هیچ مشکل میتوان از اینترنت و اپلیکیشن هایی که از اینترنت استفاده میکنند کارکرد. امروز در سایت نرم افزارکار قصد داریم به حل این مشکل بپردازیم و مشکلات احتمالی که باعث رخ دادن این موارد میشوند را برسی نماییم.با ما همراه باشید.

 

 

۱- تنظیم نبودن APN و یا  Acces Point Names اینترنت همراه

 

همانطور که یک شبکه WiFi نیاز به یکسری از تنظیمات برای فعال بودن و متصل شدن به اینترنت دارد تلفن های همراه و سیمکارت هایی که در آن قراردارند هم نیاز به یکسری از تنظیمات و اطلاعات دارند تا بتوانند شبکه اینترنت را شناسایی کنند و به آن متصل شوند. اصلی ترین دلیل کارنکردن اینترنت همراه تنظیم نبودن APN ها میباشد که حل آن بسیار راحت میباشد و تنها با چند عمل ساده و طی کردن مراحلی ساده میتوان آنرا حل کرد که در اینجا ما آنرا به شما آموزش خواهیم داد.

 

۱- وارد تنظیمات (Setting) شوید و گزینه بیشتر… (More…) را انتخاب کنید.

 

آموزش تنظیم APN

 

۲- گزینه شبکه‌های تلفن همراه (Mobile networks) را انتخاب کنید.

 

آموزش تنظیم APN

 

۳- گزینه داده‌ها فعال شد (Data enabled) باید انتخاب شده باشد. سپس بخش دسترسی به نام نقاط (Access Point Names) را انتخاب کنید.

 

آموزش تنظیم APN

 

۴- از طریق دکمه منو، APN جدید (New APN) را انتخاب کنید.

 

آموزش تنظیم APN

 

۵- پس از انجام مراحل فوق با توجه به اپراتور سیمکارت خود وارد صفحه زیر شوید تا با توجه به آن گزینه های خواسته شده را تکمیل و ذخیره نمایید.

 

آموزش تنظیم APN برای سیمکارت های همراه اول

 

آموزش تنظیم APN برای سیمکارت های ایرانسل

 

آموزش تنظیم APN برای سیمکارت های رایتل

 

 

۲- فعال بودن پراکسی (Proxy) برروی اینترنت شما

 

گاهی اوقات دلیل درست عمل نکردن مرورگر و اپ های متصل به اینتنرت نصب پروکسی بر روی سیستم عامل گوشی و درست کار نکردن آن میباشد ، پیشنهادمیکنیم حتما اتصال و وضعیت پروکسی خود را بررسی کنید و یا در صورتیکه اپ پروکسی را از روی گوشی پاک کردید اما همچنان گوشی شما به خوبیبه اینترنت متصل نمیشود ، مجددا اپ پروکسی را نصب وضعیت اتصال آن را غیر فعال کنید.

 

در این رابطه برای غیرفعال کردن پراکسی از روی تلفن همراهتان میبایست در قسمت تنظیمات (Setting) به دنبال گزینه ایی با نام وی پی ان (VPN) و یا (Proxy) بگردید و اگر در آن پراکسی فعال بود آنرا غیرفعال و تنظیماتش را پاک کنید.

 

تنظیمات VPN در گوشی

 

 

۳- دلایل متعدد دیگر

 

همچنین عدم اتصال گوشی به اینترنت میتواند دلایلی چون بروز نبودن مرورگرها (Browser) های نصب شده برروی گوشیتان باشد. اگر از یک مرورگر قدیمی استفاده میکنید میتواند مشکل کار شما همین مرورگرهای قدیمی باشند که دیگر توانایی بازکردن سایت های که با تکنولوژی های جدید ساخته شده اند را ندارند و یا شاید هم بسته اینترنت شما به پایان رسیده است و یا در مکانی که قرار  دارید اینترنت به شکل مناسب پشتیبانی نمیشود

 

 

۴- گام آخر برای حل این مشکل

 

اگر همه موارد بالا را برسی کردید و انجام دادید اما بازهم نتوانستید به اینترنت متصل شوید تنها گزینه باقی مانده برروی میزتان تماس با اپراتور پشتیبانی سیمکارت خود میباشد که میتوانید با آن ها مشکل را در میان بگذارید تا بتوانند شمارا بصورت تخصصی راهنمایی کنند

 

برای تماس با اپراتورها میتوانید از شماره های زیر استفاده کنید:

 

ایرانسل ۷۰۰ و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰

همراه اول ۹۹۹۰ و ۰۹۱۲۹۹۹۰

رایتل ۲۰۰ و ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰

 

موفق باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *